Sääntömuutos 2022

Sääntöjen muuttaminen esillä kevätkokouksessa 11.3.2022

UPS:n kevätkokous pidetään perjantaina 11.3.2022. Tilinpäätösasioiden lisäksi hallitus esittelee suunnitellun sääntömuutoksen ja toivoo siitä keskustelua.

Hallitus esittää UPS:n sääntöihin monia päivityksiä. Muutostarve lähti liikkeelle siitä, että vanhat säännöt velvoittavat seuran pitämään ravintolaa jäseniä varten. Tämä esitetään muutettavaksi. Juniorijäsenyyden jatkoksi esitetään nuorisojäsenyyttä, jotta entistä useampi nuori jatkaisi seurassa vielä 18 vuotta täytettyään. Hallituksen ja kommodorin tehtäviä on tarkennettu ja päivitystä esitetään mm. katsastuksia ja veneluetteloa koskeviin kohtiin.

Keskustelun pohjalta uudet säännöt muokataan sellaiseen muotoon, että niistä voidaan pyytää yhdistysrekisterin ennakkopäätös ja tuoda sen jälkeen syyskokouksen hyväksyttäviksi.

Ehdotettujen uusien ja voimassa olevien sääntöjen vertailu löytyy linkistä.

PDF-tiedostoUPS sääntömuutos.pdf (44 kB)
Vertailussa nykyiset säännöt ja esitetyt uudet säännöt