Kirstankarin käyttö

Käyttöoikeus on seuran jäsenillä ja heidän mukanaan tuomillaan vierailla. Jäsen on vastuussa mukanaan tuomistaan vieraista. Vaadittaessa on hallituksen jäsenelle tai toimihenkilölle todistettava jäsenyytensä.

Kirstankarin avaimen voi noutaa kommodorilta, pantti 30 €, tai ostaa itselleen, hinta 30 €.

Kirstankarilla oleva sauna ja rakennus sekä puuvaja ja puucee ovat jäsenten yhteisessä käytössä .

Yöpymistä rakennuksessa ja saunassa tulee välttää. Myöskin telttailu saaressa on sallittua.

Rakennuksessa on vieraskirja, johon kävijän on merkittävä aluksen sekä kipparin nimi ja päivämäärä.

Polttopuiden teko kuuluu myös jokaisen saunan lämmittäjän vastuulle, jotta seuraavatkin saavat hyvät löylyt.

Pidä myöskin puucee siistinä.

Avotulen teko on sallittu vain tarkoitusta varten erikseen varatuille paikoilla ottaen kuitenkin huomioon erikseen annetut yleiset ohjeet.

Metsästys- ja ampuma-aseen käyttö on kielletty.

Jokaisen vierailijan velvollisuus on suojella luontoa, seuran omaisuutta sekä noudattaa yleistä järjestystä ja siisteyttä.

Löylyvetenä saa käyttää vain makeaa vettä. Muista tuoda mukanasi makeaa vettä löylyvedeksi ja kiukaan vesisäiliöön. Merivettä riittää pesuvedeksi.

Jätehuollosta vastaa kukin vierailija osaltaan. Öljyn ja käymäläjätteiden päästäminen mereen on kielletty. Alueelle ei saa jättää minkäänlaisia jätteitä.

Lähdettäessä on huolehdittava siitä, että tulet on sammutettu ja ikkunat sekä ovet on suljettu. Kaikki kalusto ja välineet on järjestettävä säilytyspaikkoihinsa.

Näiden sääntöjen lisäksi voi seuran hallitus tai Kirstankarin isäntä antaa erillisiä ohjeita tai määräyksiä.

...Takaisin