Kesän purjehduskausi pakettiin syyskokouksessa

15.11.2022

UPS:n syyskokouksessa käytiin läpi kesän purjehdusten tulokset ja jaettiin muutamia palkintoja, joita ei ole jaettu aiemmin kilpailujen yhteydessä.

Valssipurjehduksen komean kiertopalkinnon pokkasivat veljekset Onni Kuisma ja Veikka Kuisma. Elokuiseen Valssipurjehdukseen osallistui kaikkiaan kymmenen venettä. H-vene Roxannen peräsimessä oli Onni, velipoika tällä kertaa miehistössä.

Vuoden gastin kiertopalkinnon saa vuodeksi haltuunsa Rasmus Salminen, joka myös kuuluu seuran nuoriin purjehtijoihin.

Tulokset:

Seuran purjehduskilpailuihin osallistui parhaimmillaan kymmenen venettä. Eniten mukana oli H-veneitä.

1 Varsinainen kilpapurjehdus: 1. OHO, Harri Hotanen, 2. Roxanne, Veikka Kuisma, 3. Meriella, Onni Kuisma

UPS:n Regatta: 1. Loistaja, Pekka Ajanko, 2. OHO, Harri Hotanen, 3. Ester, Ossi Valtonen

Seksmiilar, Uusikaupunki – Vuosnainen: 1. Helena, Rainer Salo, RPS, 2. Loistaja, Pekka Ajanko, 3. Tiira, Risto Ruohonen

Valssipurjehdus: 1. Roxanne, Onni Kuisma, 2. OHO, Harri Hotanen, 3. Ester, Ossi Valtonen

2 Varsinainen kilpapurjehdus, Match Race sydväst-jollilla, yhteensä 8 purjehtijaparia: 1. Camilla Lehtonen ja Onni Kuisma, 2. Veikka Kuisma ja Rasmus Salminen, 3. Lassi Valtonen ja Nestori Elo

Muut kuin UPS:n kilpailut:

Kihti Race, mukana oli 9 UPS:n venettä. 1. Helena, Rainer Salo, RPS, 2. Tiira, Risto Ruohonen, UPS, 3. Preciosa, Juha Laiho, UPS

Rauman Matala, mukana 1 UPS:n vene: 6. Baladeur, Seppo Ylä-Himanka UPS

Kansanveneiden SM-2022 Helsinki: 1. Ella, Stefan Westerlund, miehistönä Fabian Björndahl ja Timo Tammi

Parhaasta kansainvälisestä menestyksestä vastasivat Camilla ja Charlotte Lehtonen, paras suomalainen 29er naistiimi Europe Cupissa.