Ensi vuoden suunnitelmat syyskokouksessa

24.11.2021

Syyskokous pidettiin 12.11.2021

Uudessakaupungissa on eniten H-veneitä asukasta kohti, ja ne pitäisi saada vesille ja kisoihin. Ensi keväälle on siksi suunniteltu lisää viikkopurjehduksia, ja ne alkavat jo toukokuussa, kertoi purjehdusjaoston vetäjä Teppo Kuisma UPS:n syyskokoukselle.

Syyskokous käsitteli ensi vuoden suunnitelmia. Purjehdusten ja vilkkaan junioritoiminnan lisäksi suunnitteilla on mm. mastonosturin hankinta Kotisatamaan nykyisen nosturien viereen.

Entiset vastuuhenkilöt jatkavat tehtävissään hallituksessa ja jaostoissa pienin muutoksin. Kommodorina toimii Seppo Ylä-Himanka ja varakommodorina Kimmo Sjöblom. Hallituksen jäseninä jatkavat Reijo Helminen, Jussi Lorjo, Mika Ranta ja Raija Herrala-Nurmi.

Purjehdusjaoston vetäjänä toimii Teppo Kuisma, juniorijaoston vetäjänä Ossi Valtonen, veneilyjaoston vetäjänä Jussi Lorjo ja katsastuksista vastaavan mittaus- ja tarkastusjaoston vetäjänä Reijo Helminen.

Purjehdusjaoston kalenterista löytyvät ensi kesän purjehdustapahtumat, viikkopurjehdusten lisäksi mm. UPS:n regatta heinä-elokuun vaihteessa. Elokuuhun ajoittuvat myös Valssipurjehdus ja Seksmiilar, joihin jo muutaman vuoden ajan on osallistunut eniten veneitä UPS:n tapahtumista.

Juniorijaoston suunnitelmissa on jälleen kesäkuussa koulujen loputtua alkeiskurssin järjestäminen optimistijollaharrastusta aloitteleville. Tarvittaessa alkeiskursseja pyritään järjestämään toinenkin. Juhannuksen jälkeen ohjelmassa on lasten ja nuorten veneilyleiri yhteistyössä naapuriseuran kanssa.

Iloisia uutisia kuultiin myös Pietarinkarin paviljongin toiminnasta. Paviljonki on saamassa uuden yrittäjän seuran omista riveistä. Nimet sopimukseen on tarkoitus laittaa jo lähiaikoina.

Kokouksessa hyväksytyt toimintasuunnitelmat sivulla UPS/Kokousmateriaalit.