Kotisatamaan suunnitteilla kakkosvaihe

24.3.2021

Kevätkokouksen päätteeksi Seppo Ylä-Himanka ja Ossi Valtonen kertoivat tulevista hankkeista, joita ovat Kotisataman kakkosvaihe sekä Pietarinkarin ja Kirstankarin kohentamiseen liittyvät suunnitelmat.

Kotisataman ensimmäinen vaihe on saamassa jatkoa lähivuosina. Jo tänä keväänä on tarkoitus järjestää juniorikoppien yhteyteen kuivakäymälä.

Seuraavien noin neljän vuoden ajalle on suunniteltu katoksen rakentamista juniorien jollia varten ja sitten venevajaa seuran veneille. Venevaja suojaisi kumiveneitä ja muuta kalustoa ja helpottaisi niiden ylläpitoa.

Samalla satamaa pitäisi ruopata väljemmäksi, jotta veneet mahtuvat kääntymään. Ruoppausmassasta kaavaillaan aallonmurtajaa ja sen reunaan lisää laituria. Kotisatama palvelee juniorien kilpailutoimintaa jo nykyisellään, mutta laajennus mahdollistaa myös isommat tapahtumat.

Kotisataman suunnitelmista on neuvoteltu kaupungin kanssa, ja suunnitellun ruoppauksen osalta neuvottelut ovat tarpeen myös AVI:n kanssa. Hankkeet ulottuvat vuoteen 2025.

Pietarinkarissa on vuorossa tänä keväänä etelälaiturin korjaus, johon puutavara on jo hankittu ja avustusta haettu. Päärakennuksessa on edelleen pientä korjattavaa. Myös kilpailulautakunnan koppi vaatii kohennusta ja sauna maalausta. Laiturien korjausta riittää myös tuleville vuosille.

Kirstankarin seuramajan käyttö on viime vuosina lisääntynyt, ja sinne on hankittu uusi saunan kiuas, joka odottaa jo paikoilleen viemistä.