Veneilykausi alkaa poikkeusoloissa

3.4.2020

Veneilykausi on alkamassa poikkeusoloissa. Kilpailu- ja seuratoiminta näyttää olevan jäissä ainakin toukokuun loppuun. Poikkeusolot vaikuttavat koko maassa mm. veneiden katsastukseen, johon on tulossa uusia menettelyjä.

Uudenmaan liikkumisrajoitukset koskevat maaliikenteen ohella myös veneilijöitä. Lisäksi veneilijöille muistutetaan, että poikkeustilanteen vuoksi avun saaminen vesillä voi kestää normaalia kauemmin.

Suomen Purjehdus ja Veneily SPV on 31.3. päivittänyt suosituksia ja ohjeistuksia koronavirukseen liittyen. Päivitykset koskevat erityisesti kilpailu-, seura- ja katsastustoimintaa:

Kilpailutoiminnan osalta suosittelemme seuroja ja luokkaliittoja siirtämään kaikki kilpailutapahtumat toukokuun lopun jälkeiseen aikaan.

Seuratoiminnan osalta olemme koonneet suosituksia meille tulleiden kyselyjen perusteella, muun muassa seurojen tilojen ja tukikohtien käyttöön sekä vesillelaskuihin liittyen. Suositukset ovat yleisiä, ja niiden tarkoitus on toimia pohjana ja apuna seurojen omille ohjeistuksille.

Katsastustoiminnan osalta ohjeistuksia on päivitetty uudella etänä toimitettavan katsastuksen ohjeistuksilla. Tarkempaa infoa on jaettu asiasta suoraan katsastuspäälliköille ja katsastajille.

Tilanne on monilla tavoin poikkeuksellinen ja luonnollisesti rajoittaa ja hankaloittaa varmasti teidän kaikkien toimintaa. On ollut hienoa seurata, miten hyvin olette monella taholla pystyneet muokkaamaan toimintaa vastuullisella tavalla muuttuneessa tilanteessa. Näin toimien pidämme huolta tärkeimmästä, eli jäsenistömme terveydestä.

Voimia kaikille poikkeusaikoina – pysytään terveinä ja pidetään itsestämme ja jäsenistöstämme huolta!

Voit tutustua SPV:n suosituksiin osoitteessa spv.fi/suositukset-korona-ajalle/.

Lisätietoja UPS:n katsastustoiminnan muutoksista on tulossa nettisivuille mahdollisimman pian.