Kevätkokouksen kuulumisia

26.3.2020

Kokouksen päätteeksi tutustuttiin mahdollisiin uusiin seurapuseroihin  ja keskusteltiin materiaaleista ja painatuksista.
Kokouksen päätteeksi tutustuttiin mahdollisiin uusiin seurapuseroihin ja keskusteltiin materiaaleista ja painatuksista.
Olisiko tässä seuraava legendaarinen UPS:n seurapusakka? Mannekiinina Reijo Helminen.

Enimmäkseen rutiiniasioita käsitellyt kevätkokous pidettiin maaliskuun puolivälissä. Samalla käytiin läpi myrskyn jälkiä.

Talvimyrskyjen voima koetteli Pietarinkarin laitureita, mutta Kotisatamassa Tuuli-myrskyn aiheuttama vedennousu ainoastaan hipoi viime kesänä rakennettuja juniorien varasto- ja taukomökkejä.

Myrskyn jälkiä pohdittiin UPS:n kevätkokouksessa maaliskuussa. Oikeaa omistajaa etsitään mm. Pietarinkarin etelälaiturille ajautuneelle isolle laiturin tai terassin kannelle, joka pyyhkäisi kumoon osan laiturin kaiteista.

Myrskyn jälkien kunnostus Paviljongilla on jo aloitettu. Jo ennen myrskyjä sinne oli suunnitteilla uusi kevytponttoonilaituri. Senkin suunnitelmista kokous keskusteli virallisten pykälien jälkeen.

UPS:n kevätkokous käsitteli vuoden 2010 toimintakertomukset ja tilinpäätöksen ja hyväksyi ne. Viime vuonna saatiin päätökseen isot rakennushankkeet sekä Paviljongilla että Kotisatamassa. Omissa kilpailuissa veneitä oli vähän, mutta Kihdillä ensimmäisen kerran järjestettyyn Kihti Raceen osallistui runsaasti veneitä, myös Uudestakaupungista. Junioritoiminta oli aktiivista ja veneiden määrä UPS:n lipun alla pysyi täsmälleen samana kuin vuotta aiemmin. Seuran veneluettelossa on 139 venettä, joista 112 katsastettiin. Katsastetuista  purjeveneitä oli 58 ja moottoriveneitä 54.

Kokous pidettiin 13.3. ja läsnä oli 12 seuran jäsentä.

Tänä vuonna purjehdusseurassa keskitytään olennaiseen eli purjehdukseen, painotti kommodori Seppo Ylä-Himanka.

Viime vuoden toimintakertomukset löytyvät kotisivuilta kohdasta UPS, Kokousmateriaalit.