Uudeksi kommodoriksi Seppo Ylä-Himanka

10.11.2019

Valinnan jälkeen kommodorit kättelivät - Pekka Ajanko jättää tehtävän, Seppo Ylä-Himanka ottaa sen vastaan vuoden alussa.

UPS:n uusi kommodori on Seppo Ylä-Himanka. Perjantaina pidetty syyskokous valitsi uuden kommodorin, kun neljä vuotta seuraa johtanut Pekka Ajanko ei enää jatkanut tehtävässä.

Pekka Ajanko ilmoitti jo vuosi sitten, että kuluva vuosi on viimeinen seuran peräsimessä.

• Neljän vuoden aikana on saatu tietyt asiat valmiiksi, erityisesti rakennushommat Pietarinkarilla ja kotisatamassa. Nyt on hyvä paikka vaihtaa vetovastuuta, totesi Pekka Ajanko.

Miinusmerkeiksi hän laski kilpapurjehduksen hiipumisen ja sen, ettei paviljongille ole onnistuttu saamaan ravintoloitsijaa.

Seppo Ylä-Himanka kiitti edeltäjäänsä mahtavasta yhteistyöstä ja sitä, että neljän vuoden aikana on saatu paljon aikaan. Seuralla on jo 135 vuoden perinteet eikä asioiden hoitaminen onnistu yksin, vaan yhteistyössä koko hallituksen ja jaostojen kanssa.

• Nyt keskitymme rakentamisen jälkeen olennaiseen – purjehdimme, veneilemme ja kasvatamme junioreista uusia veneilijöitä. Käytämme seuran mahdollistamia asioita, kuten kotisatamaa, Pietarinkaria ja Kirstankaria, painotti Ylä-Himanka.

Ylä-Himanka on viimeksi toiminut UPS:n varakommodorina ja juniorijaoston vetäjänä. Uudeksi varakommodoriksi valittiin Kimmo Sjöblom.

Seuran hallituksen jäseninä jatkavat Mika Ranta, Jussi Lorjo ja Reijo Helminen. Uutena vallitukseen valittiin Raija Herrala-Nurmi.