Tule harjoittelemaan hätämerkinantoa!

12.2.2019

Vapaaehtoiset meripelastajat järjestävät kevättalvella hätämerkinantoharjoituksia eri puolilla maata. Tilaisuuksissa veneilijät voivat harjoitella turvallisesti hätämerkinantovälineiden käyttöä. Harjoituksissa käytettävät välineet ovat punaiset laskuvarjoraketit, käsisoihdut sekä oranssit merkkisavut.

Jokainen ampuja (K-18) käyttää omia hätämerkinantovälineitään, joiden päiväysleiman tulee olla vuodelta 2012 tai sitä uudempi. Ennen harjoitusta välineet tarkistetaan ja ampujille annetaan käyttökoulutus.

Hätämerkinantoharjoitukset 2019:

3.3. klo 10-13 Rauman Purjehdusseuran paviljonki, Kuuskarin saari, Rauma Järjestäjä: Rauman Meripelastusyhdistys (yhteistyössä Rauman Purjehdusseura, Satakunnan pelastuslaitos ja Rauman Moottorivenekerho)

Välineet: punaiset laskuvarjoraketit, käsisoihdut, oranssit merkkisavut Ikäraja: 18 vuotta

Muuta: paikalle voi jättää vanhoja hätämerkinantovälineitä hävitettäväksi Osallistumismaksu: 5€ / ampuja (Trossi-jäsenille ilmainen)

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Ilmoittautumisohjeet RPS:n nettisivuilla helmikuusta alkaen (ennakkoilmoituksella varmistaa ammuntamahdollisuuden, koska aikaa on rajallisesti).

2.3. klo 11-15 Matosaaren meripelastusasema, Matosaarentie 22, Helsinki Järjestäjä: Helsingin Meripelastusyhdistys

Välineet: punaiset laskuvarjoraketit, käsisoihdut, oranssit merkkisavut, punaiset valopistoolin laskuvarjolliset ammukset, kynäraketit Ikäraja: 18 vuotta

Muuta: paikalle voi jättää vanhoja hätämerkinantovälineitä hävitettäväksi Osallistumismaksu: Meripelastusseuran jäsenille ilmainen, muille 35 € / perhekunta.

Ilmoittautuminen: www.meripelastus.fi/helsinki Lisätiedot: Helsingin Meripelastusyhdistys, puh. 050 571 3940 Erityistä: Paikalla myös mahdollista harjoitella alkusammutusta

10.3 klo 15-18 Lappeenrannan Linnoitusniemi, Lappeenranta Järjestäjä: Etelä-Saimaan yhdistys ja Lappeenrannan moottoriveneseura

Muuta: paikalle voi jättää vanhoja hätämerkinantovälineitä hävitettäväksi

Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen tapahtuu paikan päällä. Jokainen ampuja on paikalla omalla vastuullaan (oma tapaturmavakuutus oleellinen). Lisätiedot: Elias Altarriba, elias.altarriba@gmail.com, puh. 050 352 1789.