Uniikki mahdollisuus osaajalle - ravintoloitsija haussa Purjehdusseuran paviljongille

2.3.2017

Uudenkaupungin Purjehdusseura hakee ravintoloitsijaa Purjehdusseuran paviljongille Pietarinkarille.

Pietarinkari on noin 15 minuutin merimatkan päässä kaupungin keskustasta.

Seuran perinteinen paviljonki on yli 100 vuotisen matkan aikana toiminut aina sekä purjehduskilpailuiden tukikohtana että kaupunkilaisten ja seuran ravintolana. Viimeisen 20 vuoden aikana ravintolatoimintaa on pyörittänyt seuran ulkopuolinen ravintoloitsija. Edellisen ravintoloitsija, Tapio Pääkön keskittyessä muihin kaupungin ravintoiloihinsa haemme keskustelujen kautta uutta ravintoiloitsijaa.

Seura on toteuttanut ja toteuttamassa useampia investointeja. Meneillään on erillisen wc rakennuksen rakentaminen sekä paviljongin ikkunoiden korjaus joka valmistuu kaudeksi 2017.

Vuokraajan käytössä on koko saari sen vierassatamineen sekä sauna ja varastorakennuksineen. Sauna on käytettävissä myös ulkoiseen vuokraustoimintaan. Seuran jäsenillä on vuokrasopimuksen nojalla kiinteä 5 euron hinta (15e/perhe).
Seura ja sen jäsenet kokevat saaren tärkeäksi ja osaksi harrastustaan ja historiallisen paikan ylläpito toteutetaan talkoojärjestelyiden kautta. Saaren kuljetusten osalta seura on valmis auttamaan kontakteissa paikallisesti ja kaupungissa on useampia kuljetukseen soveltuvia aluksia.

Seuran tavoitteena on ruokaravintolana toimiva paviljonki jonka toiminta on sekä ravintoloitsijan että purjehdusseuran kannalta aktiivista ja toteutettu tavalla josta voi olla ylpeä.
Tiedusteluihin vastaa seuran kommodori Pekka Ajanko pekka.ajanko@ajado.fi 0405822789