Lippu liehuu jälleen paviljongilla

12.5.2015

UPS:n lippu nousi jälleen tykinlaukauksen saattelemana paviljongin tornin huippuun purjehdusseuran perinteisessä lipunnostossa Pietarinkarilla äitienpäivää edeltävänä lauantaina.

Purjehduskauden avaustilaisuudessa oli mukana nelisenkymmentä seuran jäsentä ja perheenjäsentä.

Kommodori Timo Lindström toivotti osallistujat tervetulleiksi ja kertoi samalla myös seuran ja paviljongin tuoreimpia kuulumisia.

UPS sai viime vuonna Varsinais-Suomen ELY-keskukselta poikkeusluvan sosiaalitilojen rakentamiseen, mutta haetuista laajennussuunnitelmista poiketen erillisenä yksikerroksisena rakennuksena. Syksyn kokouksissa lupa herätti kahdenlaista ilmaa – rakennetaanko uusi, erillinen wc- ja suihkurakennus vai korjataanko sittenkin nykyisiä tiloja. Jatkosuunnitelmia pohditaan nyt seuran perustamassa toimikunnassa eikä päätöksiä vielä ole tehty, kertoi Lindström.

Töitä on silti tehty sekä Pietarinkarilla että UPS:n muissa kohteissa. Paviljongille on vedetty uusi sähkökaapeli ja saaren itärannalle on tuotu entistä isompi ponttonilaituri, jonka lankonki vielä on työn alla. Myös sisätiloja on kunnostettu, mutta ulkopuolikin kaipaisi kipeästi kunnostusta, totesi Lindström.

Syksyn ja talven aikana UPS:n talkoolaiset ovat uurastaneet seuran pienemmässä saaritukikohdassa Kirstankarilla. Sinne on viety uusi puuvaja ja kompostikäymälä. Saarta on raivattu ja viimeksi sinne on hinattu ponttonilaituri, joka paviljongilta vapautui.

Myös Ykskoivun telakka-alueen kehittäminen etenee. Juniorien tukikohdan lisäksi sinne ollaan hankkimassa nosturia, joka palvelee etenkin seuran kilpailutoimintaa. Suunniteltu nosturi soveltuu pienten veneiden nostoon ja mastojen pystytykseen.