Ylimääräinen kokous: UPS pysyy liitossa

18.12.2014

Keskiviikkona pidetty UPS:n ylimääräinen kokous päätti yksimielisesti , että seura pysyy jatkossakin Suomen Purjehdus ja Veneilyn jäsenseurana. Selvitystyötä keskusjärjestöstä luopumiseksi ei jatketa.

Asia on noussut esiin siksi, että liiton jäsenyydestä koituu vuosittain suuret kustannukset, mutta edut rivijäsenille on koettu vähäisiksi. UPS maksaa ensi vuonna liitolle 12,50€ jokaisesta jäsenestä, myös vapaajäsenistä. Ajatuksena oli luoda seuran sisään erillinen kilpaurheiluseura joidenkin monilajisten urheiluseurojen tapaan.

Keskustelussa asiaa ruodittiin kilpapurjehduksen lisäksi mm. venevakuutusten ja muiden vakuutusten osalta. Osa liiton jäseniä koskevista vakuutuksista liittyy kilpailutoimintaan, osa talkoisiin, mutta myös jäsenistön normaaliin veneilyyn alkaen kevään kunnostustöistä syksyn nostopuuhiin saakka.

Paikalla päättämässä oli 27 upsilaista.